نماد سایت مهندسین مشاور تیرازیس

آموزش جامع نرم افزار ROSA

بعد از اینکه آموزش نرم افزار ROSA بصورت موفقیت آمیز روی سیستم نصب شد، آیکون آن به صفحه دسکتاپ ما اضافه می‌شود. با جرای نرم افزار با صفحه مطابق شکل زیر روبرو می‌شوید.
همان طور که مشاهده می‌شود ظاهر نرم افزار بسیار ساده است و تمام بخش‌های آن در شش بخش که در پایین به ترتیب از ۱ تا ۶ قرار گرفته‌اند مرتب شده است. طراحی یک واحد اسمز معکوس به همین ترتیب از ۱ به ۶ انجام می‌شود.
۱اطلاعات پروژه (Project Information)
در این بخش اطلاعات کلی از پروژه، مثل نام طراح واحد اسمز معکوس و نام شرکت کارفرما را وارد می‌کنیم. همچنین در این بخش می‌توانیم واحد دبی و دمایی که طراحی را بر اساس آن انجام می‌دهیم نیز تعیین می‌کنیم.
۲مشخصات آب خوراک فرایند (feedwater Data)
در این بخش آنالیز خوراک ورودی به واحد اسمز معکوس را وارد می‌کنیم. البته باید توجه داشت منظور از خوراک آبی است که مستقیم وارد ماژول‌های اسمز معکوس می‌شود. به این معنی که اگر از پیش تصفیه استفاده می‌کنیم منظور ما در این بخش مشخصات آبی است که عملیات پیش تصفیه روی آن انجام شده است.
۳اطلاعات مربوط به جرم گرفتگی (Scaling Information)
این بخش در صورتی که آنالیز خوراک را در بخش ۲ به طور دقیق وارد کرده باشید فعال خواهد شد. با استفاده از این بخش می‌توان اطلاعات دقیقی از جرم گرفتگی روی ماژول‌های اسمز معکوس بدست آورد، و بر اساس آن طراحی را به گونه‌ای انجام دادکهجرم گرفتگی در سیستم اسمز معکوس به حداقل برسد.
۴پیکربندی سیستم در نرم افزار ROSA (System Configuration)
۵گزارش (Report)
در این بخش اطلاعات کلی مربوط به طراحی که در بخش‌های قبل انجام داده‌ایم را مشاهده خواهیم کرد. در صورتی که خطایی در طراحی وجود داشته باشد با پیامی مواجه می‌شویم که نوع خطا و دلیل آن را به ما نشان می‌دهد. با استفاده از اطلاعات این بخش می‌توان به مراحل قبلی برگشت و با تغییر اطلاعات مربوط به طراحی خطای موجود را از بین برد.
گزارش طراحی نرم افزار ROSA، وجود خطا در طراحی
 
تفاوت آموزش نرم افزار ROSA با WAVE
اگر آموزش نرم افزار WAVE را در وبسایت ما دیده باشید متوجه شده‌اید که برای طراحی یک سیستم آب شیرین کن کامل مورد استفاده قرار می‌گیرد. یعنی با استفاده از WAVE علاوه بر خود سیستم اسمز معکوس می‌توان پیش تصفیه و پس تصفیه را هم طراحی کرد.طراحی کلی یک واحد آب شیرین کن یا تصفیه پساب توسط یک نرم افزار به جای استفاده از سه نرم افزار مجزا باعث شده نتایج بدست آمده از دقت بالاتری برخوردار باشد. همچنین یکی از چالش های نرم افزار ROSA که تغییر دما طراحی انجام شده را با خطاهای محسوسی مواجه می کرد در نرم افزار WAVE برطرف شده است.
سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا میتوان از نرم افزار WAVE بجای آموزش نرم افزار ROSA استفاده کرد؟ جواب این سوال را در مقاله مربوط به آموزش نرم افزار WAVE دنبال کنید.
سوال: آیا با دیدن آموزش نرم افزار ROSA و تسلط بر آن می‌توان یک سیستم اسمز معکوس را طراحی کرد؟
در حالت کلی برای هر چیزی یک سری اصول کلی وجود دارد که واقف بودن بر آن اصول کیفیت کار را بالا می‌برد. برای طراحی سیستم‌های اسمز معکوس نیز یک سری اصول کلی وجود دارد که از آن به عنوان اصول طراحی سیستم‌ اسمز معکوس یاد می‌شود. رعایت کردن این اصول و بکارگیری آنها می‌تواند به شدت بر کیفیت کار و نتیجه نهایی تاثیر مثبت داشته باشد.
خروج از نسخه موبایل