نماد سایت مهندسین مشاور تیرازیس

اجرای پروژه های مرتبط با GIS

جهت سفارش انجام پروژه نرم افزار GIS ، در واتساپ به شماره زیر پیام دهید.

۰۹۱۷۶۷۰۳۳۹۶

 

انجام پروژه های  GIS رشته های شهرسازی مدیریت شهری طراحی شهری محیط زیست – جغرافیا – زمین شناسی – منابع آب و خاک – آبخیزداری- کشاورزی – نقشه برداری – عمران – آمایش سرزمین – باغبانی -برق – نفت – گاز -هیدرولوژی – ژئومورفولوژی – اقلیم شناسی – هواشناسی – برنامه ریزی شهری – مدیریت – برنامه ریزی روستایی -آبیاری – بهداشت – ارتباطات – راهسازی – منابع طبیعی …
برای سازمان ها و شرکت های مختلف
انجام بخش نرم افزاری
پایان نامه های دانشجویی
سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) مجموعه ای است از داده های مکانی، نرم افزار، سخت افزار، مدیریت داده ها، منابع انسانی ، ساختارهای سازمانی و تشکیلاتی، مدلها، تئوریها و روشها، زیر ساختارهای سیستم و … که به منظور جمع آوری، ذخیره سازی، بازیابی، تجزیه و تحلیل و ارائه اطلاعات مکانی بکار می رود.
نرم افزار GIS یکی از محصولات معروف شرکت ازری آمریکا هست که در زمینه موقعیت جغرافیایی مهندسی عمران بسیارپرکاربرد می باشد  که در زمینه سیستم های اطلاعات مکانی کاربرد دارد. این نرم افزار قابلیت تصویر برداری از موقعیت های مختلف با سیستم های ماهواره ای دارد قابلیت ثبت لحظه ای تصاویر در این نرم افزار از برترین ویژگی های نرم افزار gis می باشد.
نرم افزار ARC GIS یک سیستم اطلاعات جغرافیایی می باشد که توانایی نگهداری ، مدیریت ، آنالیز و پردازش اطلاعات جغرافیایی را دارا می باشد.آگاهی در مورد اطلاعات مربوط به مکان ها یکی از عوامل و پارامترهایی است که نقش اساسی در مدیریت دیتا دارد و دسترسی به اطلاعات دقیق و موثر به ارگان های دولتی و خصوصی کمک می کند که داده ها را هرچه بهتر مورد پردازش و تجزیه و تحلیل قرار بدهند. نرم افزار آرک جی آی اس در این موارد به عنوان سیستم اطلاعات جغرافیایی مورد استفاده قرار میگیرد.سازمان نقشه برداری کشور ایران اولین مرکزی است که از نرم افزار ARC GIS در داخل کشور استفاده نمود.عملکرد نرم افزار آرک جی آی اس در چهار مرحله ی ورود داده،مدیریت داده ، تجزیه و تحلیل داده و در نهایت خروجی داده صورت می گیرد.نرم افزار ARC GIS توانایی پردازش و آنالیز لایه های مجزا از دیتاهای فضایی را دارد و ابزارهایی به منظور تحلیل و بررسی و مدلسازی روابط بین لایه ها را ایجاد نموده است.نرم افزار جی آی اس در دنیای امروز کاربرد وسیعی در علوم گوناگون از جمله کشاورزی ، مفاهیم زیست محیطی ، جنگل داری ، زمین شناسی و … دارد.
نرم افزار ARC GIS توانایی جمع آوری ، نگه داری ، آنالیز و پردازش اطلاعات را در حجم زیاد دارا می باشد.همچنین این نرم افزار می تواند بین اطلاعات جغرافیایی از جمله نقشه های جغرافیایی و اطلاعات غیر جغرافیایی از جمله جدول های اطلاعاتی ارتباط برقرار کند و امکان آنالیز و پردازش اطلاعات جغرافیایی را بر اساس اطلاعات غیر جفرافیایی و یا بالعکس فراهم آورد.نرم افزار آرک جی آس اس دارای قابلیت بالایی در مفهوم به هنگام سازی داده ها دارد و همچنین توانایی تحلیل در حوزه های گسترده ای از جمله محاسبه تعداد وقوع یک اتفاق در فواصل معین از نقاط خاص ، یافتن یک شیء خاص با بکارگیری خاصیت نزدیکی آن به شیء دیگر ، روی هم چیدن لایه ها ، تحلیل تغییرات مکان جغرافیایی خاص در بازه ی زمان ، مکان یابی انجام پروژه مهندسی عمران و شبیه سازی را دارا می باشد.
گروه مهندسین مشاور تیرازیس با دارا بودن کادر مجرب و متخصصان آمادگی ارائه خدمات لازم به شما دانشجویان را در زمینه ی انجام پروژه های نرم افزاری GIS را دارا می باشد. به همین منظور شما می توانید با کارشناسان مجموعه در تماس باشید و پس از ارسال جزییات مربوط به پروژه خود شامل مقالات بیس و نوآوری های تعریف شده از کمک و راهنمایی های ایشان در جهت پیشبرد پروژه استفاده نمایید.گروه مهندسین مشاور تیرازیس با بررسی مقاله بیس و همچنین نوآوری های مد نظر شما اقدام به انجام پروژه نرم افزاری شما در کوتاهترین زمان و با بالاترین کیفیت ممکن می نماید.
پروژه مکان یابی در GIS
در این نوع پروژه های GIS معمولا هدف پیدا کردن پیدا کردن یک مکان بهینه برای یک موضوع خاص است. برای مثال وقتی میخواهید یک موقعیت مناسب بر روی نقشه شهر پیدا کنید که برای افتتاح یک رستوران بهترین موقعیت باشد. در چنین حالتی شما یک سری معیار برای تصمیم گیری موقعیت رستوران دارید. مثلا میخواهید این رستوران به مراکز پرازدحام شهر مثل جاهای توریستی یا آموزشی یا اداری نزدیکتر باشد. مساحت ملک انتخابی از یک حدی بزرگتر یا کوچکتر باشد. منطقه ای از شهر باشد که شما آن را ترجیح میدهید و ..

 

برخی نمونه های پروژه های GIS برای مکان یابی عبارتند از:
    مکانیابی بهترین موقعیت برای احداث پمپ بنزین
    مکانیابی بهترین موقعیت برای احداث رستوران
    مکانیابی بهترین موقعیت برای احداث بیمارستان
    مکانیابی بهترین موقعیت برای احداث کتابخانه
    مکانیابی بهترین موقعیت برای احداث پل هوایی
پروژه مسیریابی در GIS
این نوع پروژه های GIS برای افزایش بهره وری در کارهای لجستیک و ترابری بیشتر استفاده می شود. برای مثال اپلیکیشنهایی مثل اسنپ، تپسی، ماکسیم و waze برای محاسبه کوتاهترین مسیر یا کم ترافیک ترین مسیر از این تکنیک استفاده میکنند. برای ایجاد چنین پروژه ای در GIS به داده های شبکه های معابر شهر و بین شهری نیاز دارید.
به طور خلاصه در این نوع پروژه ها معمولا ابتدا یک شبکه در پایگاه داده ژئودیتابیس ایجاد میشود و سپس آن را به صورت یک سرویس GIS منتشر میکنند تا از طریق API های GIS در اپلیکیشنهای مختلف استفاده شود.
پروژه آدرسیابی در GIS
در این نوع پروژه GIS کاربر آن میتواند با وارد کردن موقعیت/مختصات خود آدرس را دریافت کند. نمونه این نوع پروژه را در Google Maps دیده اید.
پروژه شبکه های زیرساختی در GIS
پایه های اصلی اقتصادی و خدمات رفاهی (Utility Services) در هر جامعه ای به شبکه های زیر ساخت آن کشور بر میگردد و بدون تردید بخش عمده ای از دولت و وزارت خانه ها و نیز مهندسین مشاور و پیمانکاران در هر کشوری درگیر با شبکه های زیر ساخت هستند.
روند رو به رشد شبکه های آب، برق، گاز، تلفن و … به عنوان سازمانهای بزرگ و زیر ساختهای کشور، امروزه بدون استفاده از سیستمهای اطلاعات مکانی و بدون داشتن یک GIS سازمانی قطعا ارزش افزوده مناسبی نخواهد داشت و به لحاظ اقتصادی میتوانند به ضرر منجر شوند که شاهد این موضوع در بسیاری از این سازمانها در کشور هستیم.
اطلاعات این زیرساختها می توانند در قالب یک SDI سازمانی (که ضرورت آن بیشتر از خود GIS است) وارد یک سیستم GIS شده و بصورت یک شبکهGeometric Networkمدل شوند. این مدلسازیها در توسعه و بهره وری و اتوماسیون شبکه ها ، باعث جلوگیری از اتلاف بیهوده وقت و هزینه و انرژی خواهد شد.
هرچند شهرداری ها ، راهداریها و امور حمل و نقل و شبکه های خیابانی هم به نوعی زیر ساخت حمل و نقل و ترانزیت محسوب میشوند ولی به دلیل اینکه ماهیت آنها اندکی با شبکه های زیرساخت فرق دارد و الگوریتمهای تحلیل شبکه در آنها شامل پارامتر سومی به نام گردش جریان است و مدلسازی جریان در آنها متفاوت است ، به بحث این آموزش ما مرتبط نمیشوند و نیاز به دوره جداگانه ای دارند.
از آنجاییکه بحث ما بررسی شبکه ژئومتریک نتورک در شبکه های زیر ساخت است ، قبل از بررسی اصول ساخت یک شبکه زئومتریک نتورک در نرم افزار ArcGIS، لازم است به ساختار و المانهای شبکه های زیر گاز ، آب ، برق و مخابرات به عنوان عمده ترین شبکه های زیر ساخت یک کشور اشاره مختصری شود سپس مفاهیم پایه در یک شبکه ژئومتریک نتورک مطرح میشود و در جلسات بعدی به ساخت سه نمونه شبکه ژئومتریک نتورک گاز ، آب و برق به صورت مثال خواهیم پرداخت و در انتها چند نمونه تحلیل در یک شبکه واقعی توزیع برق را خواهیم دید.
برخی از انواع پرکاربرد شبکه های زیرساخت GIS و انجام پروژه نرم افزار GIS عبارتند از:
    شبکه زیر ساخت گاز
    شبکه زیرساخت آب
    شبکه زیرساخت فاضلاب
    شبکه زیرساخت مخابرات
    شبکه زیرساخت توزیع برق
    شبکه زیرساخت آبیاری و زهکشی
    شبکه زیرساخت آبراهه
مشاوره و انجام پروژه نرم افزار GIS در تمام زمینه ها از جمله:
    طراحی و ایجاد سیستم های اطلاعات مکانی (GIS) سازمانی
    توسعه نرم افزاری Desktop و Mobile و سامانه تحت وب (WebGIS)
    طراحی و پیاده سازی بانک های اطلاعات مکانی
    اجرا و پیاده سازی تحلیل های مکانی مربوط به پروژه های منابع طبیعی و برنامه ریزی شهری مانند مکانیابی ، مسیریابی
    آماده سازی و تولید نقشه های موضوعی
    پیاده سازی کاداستر شهری و زراعی (LIS)
    مطالعات آمایش سرزمین
    پایش پارامتر های محیطی با رویکرد مدیریت بحران مانند شناسائی گرد و غبار
    مکانیابی ایستگاه های بازیافت، انتقال و سایت دفن پسماند
پروژه های مکان یابی – انجام پروژه نرم افزار GIS
    مکان یابی پارکینگ شهری با ANP و AHP
    مکان یابی محل وقوغ زمین لغزش با ANP
    مکان یابی پالایشگاه نفت با مدل  VIKOR
    مکان یابی محل دفن زباله
    مکان یابی پایانه های برون شهری
    مکان یابی آرامستان
    مکان یابی با مدل فازی
    و ….
درون یابی و تهیه نقشه های مرتبط
    نقشه های هم بارش با کمک پلی گون های تیسن
    نقشه های هم سرعت (سرعت امواج در فعالیت های ژئوفیزیکی)
    و تمامی نقشه های هم میزان دیگر
تهیه نقشه ها در زمینه های مختلف از جمله:
    آبخیزداری
    معدن
    محیط زیست
    جغرافیا (روستایی و شهری)
    باستان شناسی
    و …..
اجرای مدل در GIS
    AHP, ANP, VIKOR, TOPSIS, ELECTER, SAW
تبدیل نقشه های CAD به لایه های GIS  دارای مختصات
    کارهای عمومی GIS نظیر:
    تبدیل داده های اکسل به لایه های GIS
    تهیه نثشه های خروجی در زمینه های مختلف
    ژئورفرنس کردن (زمین مرجع کردن)
    دیجیت کردن
    تبدیل لایه های گوگل ارث به جی ای اس و بر عکس
    تهیه ژئودیتابیس
    تهیه  DIGITAL ELEVATION MODEL)   DEM)
    DEM FUSION
    تهیه و ارائه DEM های ۱۰ و ۳۰ متری
    DATA FUSION
    مسیر یابی
    تحلیل شبکه
    موزاییک DEM, RASTER
    مشخص کردن حجم خاک برداری
    مشخص کردن میدان دید در یک نقطه
    سه بعدی سازی وکتور و رستر
    و ……..

خروج از نسخه موبایل