نماد سایت مهندسین مشاور تیرازیس

راهنمای کار با دستگاه تست دورریز روغن مدل ATAGO ژاپن

راهنمای کار با دستگاه تست دورریز روغن مدل ATAGO ژاپن 

 

 

 

  1. کلید Start را دو ثانیه نگه دارید تا دستگاه روشن شود. عبارت oil روی صفحه نمایش ظاهر می شود.
  2. سنسور را مطابق شکل (۱)تا خط نشانه گذاری شده داخل نمونه روغن پائین ببرید.
  3. کلید Start تست دورریز روغن را بزنید. بعد از گذشت چند ثانیه مقدار TPM و دمای نمونه نمایش داده خواهند شد. اگر عدد اندازه گیری شده پائین تر از عدد بیشینه ای است که برای دستگاه تعریف شده ، چراغ نمایشگر سبز و در غیر این صورت چراغ نمایشگر قرمز روشن خواهد شد. این عدد مطابق با جدول ۹ استاندارد ملی ایران شماره ۴۱۵۲ برابر ۲۵ بوده و در کمپانی سازنده به دستگاه وارد شده است.
  4. بعد از انجام یک آزمایش، صبر کنید تا سنسور خنک شود. سپس درپوش محافظ سنسور را باز کنید(شکل ۲) .سنسور را با اسفنجی نرم آغشته به مایع ظرف شویی شستشو دهید. به همین ترتیب در مورد بدنه و پوشش سنسور عمل کنید .
بعد از اتمام شستشو، سنسور دستگاه تست دورریز روغن را با یک دستمال تمیز و نرم خشک کرده و پوشش محافظ آن را ببندید.

 

 

  1. برای کالیبره کردن دستگاه تست دورریز روغن ، کلید SW2 را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. سپس کلید Start را ۵ بار بزنید تا عبارتئ  CAL را روی صفحه نمایش ببینید.

 

کلید SW2 را بزنید. در گوشه سمت راست عبارت y ظاهر می شود که این به معنی فعال شدن دستگاهجهت پذیرش کالیبراسیون می باشد. در اینحالت کلید Start را بزنید. عدد قبلی که به دستگاه وارد شده شروع به چشمک زدن می کند. با استفاده از کلیدهای SW1 و SW2 به صورت متناوب، عدد TPM روغن مورد استفاده برای کالیبراسیون را وارد کرده سپس کلید Start را بزنید. یک عدد (دمای سنسور دستگاه) در سمت چپ و عبارت CAL در سمت راست صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.
سنسور را تا خط نشانه داخل روغن کالیبراسیون پائین برده به آرامی هم بزنید. هنگامی که دمای سنسور به ثبات رسید، هم زدن را متوقف کرده ، دستگاه را ثابت نگهداشته و کلید SW2 را بزنید. حدود ۸ ثانیه عبارت ” —- ” روی صفحه نمایش به صورت چشمک زن ظاهر می شود. در این مدت دستگاه را ثابت نگه داشته و تکان ندهید.
صبر کنید تا عبارت “CAL End” ظاهر شده ، چراغ نمایشگر سبز روشن شود. به این ترتیب کالیبراسیون با موفقیت انجام شده است.
دستگاه تست دورریز روغن بعد از یک ثانیه ، عبارت Oil را نشان می دهد و آماده به کار می باشد.
  1. چنانچه هنگام اندازه گیری یک نمونه روغن ، چراغ نشانگر قرمز روشن و سمت راست صفحه نمایش عبارت HHH ظاهر شود، نشان دهنده ایــن است که عدد TPMآن نمونه بالاتر از %۴۰٫۵ می باشد.
  2. چنانچه هنگام انـــدازه گیری یک نمونه روغن ، چراغ نشانگر قرمز روشن و سمت چپ صفحه نمایش عبارت HHH ظاهـــر شود، نشان دهنده ایــــن است که دمای آن نمونه بالاتر از °C191می باشد.
  3. چنانچه هنگام اندازه گیری یک نمونه روغن،چراغ نشانگر قرمز روشن و سمت چپ صفحه نمایش عبارت LLL ظاهر شود، نشان دهنده این است که دمای نمونه پائین تر از°C39می باشد.
  4. اگر هنگام اندازه گیری یک نمونه روغن ، چراغ نمایشگر قرمز روشن و سمت راست صفحه نمایش عبارت LLL ظاهر شود، نشان دهنده این است که عدد TPM بسیار پائین است.
  5. دستگاه را بعد از هر بار اندازه گیری تمیز کرده، درپوش محافظ را ببندید. دستگاهرا در محلی دور از تابش مستقیم نور آفتاب نگهداری کنید.
خروج از نسخه موبایل