نماد سایت مهندسین مشاور تیرازیس

دومین ماراتن برنامه نویسی موبایل در حوزه سلامت (هکاهلث ۲۰۱۹)

دکتر علی سلک غفاری رییس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف نیز اعلام کرد: رویداد هکاهلث با هدف برطرف کردن تعدادی از چالش‌های حوزه سلامت ایران و با مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران جوان حوزه برنامه‌نویسی و بهداشت و درمان کشور و با حضور ۲۵ تیم به میزبانی پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در کیش و مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد کیش، طی سه روز از تاریخ ۷ الی ۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه جزیره کیش می‌تواند به‌عنوان پل ارتباطی برای ورود نخبگان و تکنولوژی‌های روز دنیا معرفی شود، اظهار داشت دانشگاه صنعتی شریف در این زمینه پشتوانه و تجربه بسیار خوبی در حوزه کارآفرینی و مراکز شتاب‌دهی دارد.
هکاتون یک کلمه‌ی مرکب از دو واژه‌ی هک (Hack) و ماراتون (Marathon) است. همان‌طور که از نام این دسته رویدادها پیدا است، هکاتون‌ها در ابتدا رقابت‌هایی برای هک و نفوذ به سیستم‌ها بوده‌اند اما به تدریج و با فراگیرتر شدن آن‌ها به رقابت‌هایی برای تولید نرم‌افزارهای کاربردی تبدیل شدند. در ایران هم چند سالی است که گردهمایی‌های مختلفی در زمینه برنامه‌نویسی برگزار می‌شود و برنامه‌نویسان از سراسر ایران گرد هم جمع می‌شوند و با چالش‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند.
هکاهلث که رویداد ماراتن برنامه نویسی سلامت است برای اولین بار در خاورمیانه سال ۲۰۱۶ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان و با همکاری دانشگاه MIT آمریکا برگزار شد. در دومین رویداد هکاهلث قرار است برترین برنامه نویسان خاورمیانه در جزیره کیش به میزبانی پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف کیش گرد هم بیایند تا چالش های حوزه سلامت در ایران را مورد بررسی قرار دهند.
دکتر غفاری جوایز تیم های برتر در این ماراتن را به شرح زیر اعلام کرد :

* جایزه تیم اول:
۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال وجه نقد
* جایزه تیم دوم :
۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال وجه نقد
* جایزه تیم سوم :
۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال وجه نقد
و جوایز غیرنقدی برای دیگر تیم ها:
یک سفر سه روزه به جزیره هندورابی
یک سفر سه روزه به جزیره کیش
همچنین برای رفاه تیم های شرکت کننده امکاناتی همچون کمپ استراحت شبانه، صبحانه، نهار، شام و تور کیش گردی تدارک دیده شده است. (سوالات متداول : http://hackahealth.org/fa/blog/faq-guide )

 

وی افزود : فعالان حوزه برنامه‌نویسی تلفن همراه می‌توانند با  ورود به سایت www.Hackahealth.org و با ارائه تاریخچه فعالیت خود در تیمهای چهار الی شش نفره از تاریخ ۲۶دی الی ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۷، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
خروج از نسخه موبایل