اهداف واحد تحقیق و توسعه
– تولید محصول یا محصولات جدید و ارتقای کیفیت با کمک مهندسین و کادر پرسنلی مجرب از دانشگاه و صنعت
– تولید دانش نوین پیرامون عناوین علمی و فنآورانه به منظور توسعه محصولات و بهینهسازی فرآیندها
– انجام پروژههای علمی در جهت برطرف کردن نیازمندی سازمان و رفع یک مشکل خاص با همکاری نزدیک مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین تولید مقاله و کتاب که خود پایه علمی محکمی را در سازمان بوجود آورده و جنبه تبلیغی زیادی دارد
– بازدهی سریع سود، بهبود سریع عملکردها و بازگشت سریع سرمایهگذاری و ایجاد اطمینان بیشتر در سرمایهگذاری در اثر همکاری با نهادهای علمی و همچنین جذب و انتقال فنآوریها
– پاسخ به نیازها و خواستههای مصرفکنندگان و ایجاد رفاه و آسایش برای مردم
– ارتقای بازدهی فعالیت نیروی انسانی که نهایتا باعث افزایش درآمد افراد نیز میگردد
– افزایش نیروی رقابتی در عرصههای داخلی و خارجی و حضور فعال در بازارهای جهانی و بخصوص کشورهای همسایه و برنامهریزی دقیق برای تولیدات صادراتی و استاتداردسازی محصولات مطابق بر استانداردهای جهانی و ایزوهای بین المللی
– ارتقای میزان خوداتکایی و تامین مواد اولیه
– تحقیقات در راستای کاهش ضایعات تولیدی و یافتن راهکارهای هوشمندانه برای کاهش هزینه تولید